In iedere sector zijn er organisaties die langdurig beter presteren dan vergelijkbare organisaties. High Performance Organisaties (HPO’s) noemen we die binnen ons HPO Center. Een HPO is een inspirerende, motiverende en uitdagende organisatie om bij te werken, samen mee te werken en om klant van te zijn. Deze organisaties presteren niet beter omdat ze hogere salarissen betalen of vanwege een nieuw ingevoerd ICT-systeem. Uit
- Kwaliteit van Management
- Kwaliteit van Medewerkers
- Openheid & Actiegerichtheid
- Langetermijngerichtheid
- Continue Verbetering & Vernieuwing
Daarom kiezen veel organisaties, met de ambitie een HPO te worden, voor feedforward. De leiderschap- en managementkwaliteiten zijn gevalideerd en de opzet is positief en groei georiënteerd. Op basis van feedforward bouwen zij via de twee pijlers van High Performance: sterke managers en enthousiaste veerkrachtige medewerkers aan de overige drie pijlers: open- en actiegerichtheid, langetermijngerichtheid en continue verbetering en vernieuwing.
“Snel, zeer gebruikersvriendelijk.
Het voelt als een warm bad en het mooiste is dat er iets uitkomt waarvan je weet en voelt dat je aan moet werken wil je verder komen.”
BAS OUDE ELBERINK – Directeur Nederlandse Internisten Vereniging
Niet iedere organisatie is een High Performance Organisatie. Toch zijn er binnen deze organisaties vaak wel teams of afdelingen die beter presteren dan gemiddeld. Ook teams en afdelingen met de ambitie een High Performance Team te worden gebruiken onze feedforward methodiek om ontwikkeling beter te focussen en prestaties te verbeteren.
De wetenschappelijke validatie van de management- en leiderschapskwaliteiten wordt wereldwijd uitgevoerd binnen allerlei soorten teams, afdelingen en organisaties. Voorbeelden van individuen, teams en organisaties die feedforward toepassen zijn:
- een team van bestuurders en leerkrachten in het basisonderwijs;
- individuele managers binnen een wereldwijde hotelketen;
- Universitair Docenten en associate professors binnen een universiteit;
- HR-professionals van een middelgrote gemeente;
- een MT en directie van een machinefabriek;
- communicatieafdeling van een woningbouworganisatie;
- managers en medewerkers bij een internationaal IT-bedrijf;
- managers binnen een grote financiële dienstverlener;
- ook een grote gemêleerde groep van directeuren uit het onderwijs werkt graag met de feedforward analyse™.
“Enorme bron van informatie; wat een rijk instrument.
Met de resultaten kan ik dieper, omdat het open en positief wordt gepresenteerd en niet platgeslagen of dwingend in de trant van ‘gij zult…’”
LUCETTE TEURLINGS – beleidsmedewerker Directie HR Universiteit Utrecht